Home

Despre

Născut la București (1979), pianistul Shwan Sebastian a studiat pianul la Colegiul Național de Muzică „George Enescu” București cu prof. Mihaela Zamfirescu (1998), apoi la Universitatea „Transilvania” din Brașov – Facultatea de muzică, la clasa prof. univ. dr. Stela Drăgulin, susținându-și diploma de licență la Universitatea Națională de Muzică București (2003). Urmează Masterul în Piano Performance (2007) și Doctoratul (2022) la Universitatea „Transilvania” din Brașov, clasa prof. univ. dr. Stela Drăgulin. Ca rezultat al cercetării doctorale este autor al cărții Ineditul limbajului brahmsian – Ultimele opusuri pentru pian (2023). 

Activitatea sa a fost confirmată de numeroase premii întâi, printre care amintim doar Concursul Internațional „Jeunesse Musicales” edițiile I și III – București, Marele Premiu „Constanța Erbiceanu” la Concursul Național de pian „Mihail Jora” – București și Marele Premiu la Concursul Internațional „PRO PIANO” – București. 

Ca profesor la catedra de pian a Colegiului Național de Muzică „George Enescu” din București a obținut rezultate remarcabile cu elevii pe care îi îndrumă, iar în parteneriat cu Asociația Culturală Pianoforte a susținut numeroase Masterclass-uri, cât și înființarea Școlii de vară Voineasa – Cursuri intensive de pian. 

Repere în activitatea solistică ce se remarcă: INTEGRALA CONCERTELOR PENTRU PIAN ȘI ORCHESTRĂ de Beethoven, în două seri consecutive, a interpretat piese în primă audiție în România de Charles-Valentin Alkan, Vladimir Horowitz, Marc-André Hamelin, Arcadi Volodos, debutul pe prestigioasa scenă WIGMORE HALL din Londra. Înregistrări speciale pentru fonoteca Societății Române de Radiodifuziune, înregistrări speciale la Purcell School, Londra, cât și numeroase apariții televizate (TVR, TVRM, Trinitas TV, RTT BV). 

„The London debut of the Romanian pianist Shwan Sebastian at the Wigmore Hall declared this very gifted young player to be the possessor of a comprehensive virtuoso technique and of a questing musicianship that brought fresh insights to familiar music. Horowitz-Liszt’s 15th Hungarian Rhapsody was stunningly well played in true virtuoso style, a style which yet did not abjure the underlying musical qualities of this still-remarkable work. We hope to hear Mr Sebastian again in London soon.” 

Robert Matthew-Walker, „Musical Opinion”, Marea Britanie, septembrie-octombrie 2009